Fleksible og velfungerende lokaler i København NV

Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering har fået lyse, fleksible og velfungerende lokaler på Rentemestervej. Her er der også plads til nye lejere.

  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  • Foto: Julie Helquist Foto: Julie Helquist
  •  Leder for serviceenheden i  Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering Gitte Winkler har haft ansvaret for renoveringsprojektet. Foto: Lene Magner Leder for serviceenheden i Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering Gitte Winkler har haft ansvaret for renoveringsprojektet. Foto: Lene Magner
  • Chefkonsulent Niels Heidtmann og kunderådgiver Pim de Jager fra Bygningsstyrelsen. Foto: Peter Eg Chefkonsulent Niels Heidtmann og kunderådgiver Pim de Jager fra Bygningsstyrelsen. Foto: Peter Eg

Lokalerne på Rentemestervej 8 er blevet totalrenoveret i 2015. Der er etableret et nyt loungeområde og mødecenter i stuen, hvor kantinen også er placeret. Der er etableret åbne kontorer på alle etager med plads til op til 100-120 medarbejdere på hver etage fordelt på grupper af fire til ti medarbejdere. Der er indrettet uformelle mødesteder, flere projektrum og gode muligheder for at arbejde på tværs. Den ene etage er dog indrettet som cellekontorer. Der er akustiklofter og LED-belysning med lysfølere overalt i huset – udover vandbesparende toiletter og berøringsfrie armaturer ved håndvaskene, samt et førsteklasses it-netværk, så der overalt i bygningen er et hurtigt og stabilt, netværk til brugerne.

Renoveringen er gennemført i godt samarbejde mellem udlejer, Bygningsstyrelsen og Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering. Her har leder for serviceenheden, Gitte Winkler, haft ansvaret for renoveringsprojektet. Gitte Winkler har været glad for samarbejdet med Bygningsstyrelsen i forbindelse med bl.a. styring af byggesagen og huslejeforhandlingerne, og hun er meget glad for resultatet:

-Vi har fået nogle flotte, lyse og fleksible lokaler, hvor der er et godt fysisk arbejdsmiljø og som understøtter vores behov for at arbejde på tværs og projektorienteret. Medarbejdere har været vant til at arbejde i cellekontorer, så vi var forberedt på kritik. Men langt de fleste medarbejdere er begejstret for, hvor meget plads, de havde fået og hvor åbent og lyst der er. Det er let at samarbejde på tværs, arbejde i projekter og trække sig tilbage i vores stillerum. Mange er også glade for at kunne mødes uformelt i de tre loungeområder med tekøkkener på hver etage.

Bygningsstyrelsen har bidraget til, at styrelsen stort set har samme lave kvadratmeterpris som før renoveringen,og har hjulpet med forhandlinger med udlejer, entreprenører mv. undervejs i projektet.

På baggrund af Regeringens plan for 'Bedre Balance' og flytning af mere end 200 arbejdspladser i Geodatastyrelsen til Aalborg i oktober 2016 samt Natur- og Miljøklagenævnets flytning til Viborg til nytår 2016, er der to etager ledige, som er klar til at andre kan flytte ind og få glæde af de nyrenoverede lokaler.

Der er plads til godt 200 medarbejdere på de to etager, hvoraf den ene har cellekontorer, og den anden har åbne kontorer. Styrelsen for Dataforsyning og Effektivisering tilbyder fuld husservice og en 'plug and play'-løsning til en ny lejer Der er en velfungerende reception, kantine og mødecenter, et førsteklasses trådløst IT-netværk, og gode løsninger på alle services som for eksempel rengøring, post, frugtordning, sundhedstilbud, mv.